onsdag, december 13, 2006

Vägens riddare...

Är det någon som minns det uttrycket? Det har väl fått ge vika (för en helt annan typ av uttryck, sådana som jag inte vill att man ska skriva här...) efter att yrkesfolket på vägarna fått sämre och sämre rykte.
Och inte har jag tänkt att bättra på det nu heller:
Idag körde jag på motorvägen söderut när jag fick se en långtradare på tvären över hela vägbanan, alltså båda filerna och vägrenen helt blockerade (inte ens en liten suzuki grandvitara kunde ta sej förbi). F_n också tänkte jag (medan medtrafikanterna swishade förbi, fortfarande i 130, och en landcruiser sniffade på mitt avgasrör) ska jag bli stående här nu. Det skulle jag inte. Allt var egentligen helt i sin ordning, eller!? Det var bara en DFDS långtradare som gjorde en U-sväng. På motorvägen. Istället för att köra av och på igen i Fjärås som han säkerligen hade hunnit på 5 minuter.
Men ingen dog, DFDS lyckades köra över mittsträngen och slänga sej ut i norrgående vänsterfilen och allt var frid och fröjd...
/J

Inga kommentarer: